Dag 11: Krabi ontdekken en lekker chillen

6 september 2022 - Nong Thale, Thailand

Het ontbijt gaat hier iets anders dan we van de vorige hotels gewend waren. We kunnen zelf ons toast pakken en maken, alleen de rest moeten we bestellen. Ik denk dat dat komt omdat het hier heel erg rustig is en het is natuurlijk zonde als zij allemaal eitjes maken en niemand pakt het. Na het ontbijt gaan wij ons opfrissen en naar de receptie. We boeken een brommer voor 2 dagen. Ondertussen kijken we naar wat we kunnen doen. We besluiten om vandaag zelf met de brommer naar atv rijden te gaan en morgen georganiseerd naar een olifanten opvang te gaan.

Krabi is weer even wennen, maar de omgeving bevalt ons goed. Veel groen en bergen. Dat is toch wel heel leuk om doorheen te rijden. Onderweg spotten we een paar leguanen en vooral heel veel hondjes. De navigatie stopt er weer een keer mee, maar we komen veilig aan bij het ATV rijden. De mevrouw aan de balie zegt dat het 40 min gaat duren voordat we kunnen, misschien willen we eerste schieten. We kijken naar de prijzen en schrikken ons een hoedje. Een paar keer schieten kost ons over de 6000 baht en omdat we niet zoveel in contanten mee hebben komt er ook nog 4% bovenop als we met kaart willen betalen.. no thank you, we will just wait. We besluiten om een uur te gaan rijden.. of eigenlijk Tom rijden en ik achterop. Na ongeveer 20 min worden we geroepen dat we mee mogen.

Eerlijk de route was mooi, de gids aardig.. maar wat een hel! De atv was ten eerste veelste klein, hij was stuk (viel steeds uit), en enorm vies. Dat zou los van elkaar allemaal niet zo heel erg zijn.. maar doordat de atv vies was schuurde, Tom z'n schenen en mijn kuiten, constant langs de atv wat pijn deed.. doordat het klein was, was het steeds voor mij kiezen tussen of krassen op mn kuiten of mijn stuitje laten klappen op het metalen achterrek.. wat ik een beetje afwisselde.. doordat de atv steeds uitviel maakte we steeds een soort klap wat het krassen ook weer erger maakte.. na ongeveer een half uur zei de man dat de tour over was.. we wisten dat we een uur geboekt hadden, maar waren er alle 2 wel klaar mee. De omgeving was trouwens wel echt heel mooi.. echt jungle gevoel.

IMG-20220907-WA0005 IMG-20220907-WA0006IMG-20220907-WA0011

Op de terugweg merkte ik wel al dat het niet helemaal lekker ging met mijn achterste, gelukkig zit onze brommer wel prima. We stoppen bij de 7 eleven (supermarkt) en doen boodschappen voor in de kamer. Grappig weetje: je mag alleen drank kopen volgens de wet tussen 11:00 en 14:00 en tussen 17:00 en 00:00.. stonden we met onze drankjes aan de kassa precies in de tijd dat het niet mocht! Die maar teruggezet komt vanavond wel. Ook pakte wij de tosti die elke toerist in Thailand neemt en voor je aan de kassa warm gemaakt wordt. We eten deze lekker op met een ijskoffie en gaan door.

Wanneer we in de kamer zijn vraag ik Tom even naar mijn stuitje te kijken omdat ik het zelf net niet zie. Hij schrikt.. ik heb 2 donkerpaarse (bijna zwarte) plekken op mijn bil en het is gezwollen. Zware bloeduitstorting dus. Achteraf zijn we nog blijer dat we niet een uur moesten.

We brengen de rest van de dag lekker door aan het zwembad aan onze kamer. We filmen wat met de GoPro, zwemmen en liggen op ons bedje. Naast ons zitten Duitsers die vroegen of wij wisten of iets in de buurt is wat lopend te doen is (restaurantjes en barretjes) we zeggen dat ze het beste een brommer kunnen huren omdat alles erg ver is. We geven we wat tips waar ze heen kunnen en zij vertellen ons weer dat Thailand eigenlijk nog in een soort lockdown zit.. veel restaurants etc mogen maar open tot 11. Daarom is het dus zo rustig!

We gaan zelf even op Tripadvisor kijken welk restaurant we vanavond gaan bezoeken. Het wordt Reeve in Ao Nang. Een soort beachclub met om 8 uur een vuurshow. We frissen ons op en gaan weer door.

Het is wel een stuk rijden, maar het was het waard! We hebben heerlijk gegeten en gedronken en de vuurshow was echt heel mooi! Daarna hebben we nog even geshopt (souvenirs en lenzen voor mij).

IMG-20220907-WA0012 IMG-20220907-WA0013

Op de terugweg moesten we ook nog een stukje door de " een soort van" jungle. Er waren geen lantaarnpalen op dat stuk en we hoorde heel veel dieren en insecten. Ook zagen we best veel vleermuizen overschieten. Spannend, maar ook echt wel heel leuk.

Wanneer we binnenstappen barst het weer in 1x los. Met bakken komt het naar beneden.. wat zijn wij blij dat we terug zijn. We gaan even buiten zitten om ernaar te kijken. We hebben gelukkig toch een soort van overkapping dus blijven droog. Eigenlijk is het wel heel lekker dat het zo aan het regenen is. De avond ervoor hoorde we super veel (en hard) kikkers.. nu lekker het getik van de regen. Rond een uur of 1 gaan we lekker slapen.. morgen weer een nieuwe dag.

Screenshot_20220907-214824-245

1. Oma:
    7 september 2022
    Het was weer een leuke dag maar niet van je billen maar Tom heeft een klusje ha ha tot morgen kus oma😄😅💋💋
  2. Mama❤️:
    7 september 2022
    Sterkte met je stuitje billen mop en wat weer geweldig geschreven ❤️
  3. Sara Ruitenbeek:
    7 september 2022
    Wat geweldig om jullie verhalen te lezen 🥰🥰
    Heel veel sterkte met je stuitje lieverd 😌
    Wens jullie nog hele fijne dagen 🍀💚🫶
  4. Han:
    7 september 2022
    Wat een geweldig verhaal weer en ach... die zwart/paars/blauwe plekken zijn vervelend, maar gelukkig tijdelijk, dus wat zal dat aan je reet roesten 😄
    Heel veel plezier nog samen!