Dag 3: chill'n with a view

29 augustus 2022 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag konden we eindelijk iets langer uitslapen. Na het ontbijt reden we met de auto naar Aura skypool wat we in Nederland al geboekt hadden. We vertrokken al iets te laat en konden het niet meteen vinden. We hadden namelijk geparkeerd in een winkelcentrum (wat trouwens allemaal gratis is) en zie dan maar eens de uitgang te vinden. Met flikke stappen sjeesde we langs de vele winkels. Toch maar even vragen. We waren goed opweg, 1 verdieping omhoog, rechtdoor en dan naar links. We kwamen uit bij grote gouden deuren waar een hotelbewaker stond.. moesten we hier zijn? Dat is wel heel chique! Toch nog even vragen. Het klopte. Via een andere deur kwamen we bij een receptie en na onze naam opgegeven te hebben bracht een man ons naar de 50ste verdieping. We werden naar ons bedje gebracht. Jeetje van een uitzicht! Wij hadden gekozen voor de city view en dan eerste rang. Je had ook nog uitzicht op the palm, het reuzenrad en the Burj Khalifa (deze kon je trouwens niet zien door de smog). Het bedje werd voor ons opgemaakt, we kregen een menukaart en een korte uitleg over het zwembad. Na de nodige fotos gemaakt te hebben bestelde we een frappuccino en een fles water. We hebben hier van 11 tot 15 heerlijk kunnen vertoeven. Het mooie van dit zwembad is dat het en infinity en 360 graden is. Je kan dus een rondje zwemmen met uitzicht over heel Dubai. Ook is het overdekt waardoor je prima in de schaduw zit.

IMG-20220829-WA0015 IMG-20220829-WA0017Screenshot_20220830-155332-842 IMG-20220829-WA0016

Even voor 3e gingen we na het betalen van de rekening terug naar beneden. We werden bedankt voor het bezoeken van Aura en vervolgde onze weg naar de auto. Even twijfelde we nog om toch nog even langs the skyview te gaan, aangezien we die de vorige avond niet hebben kunnen bezoeken, maar besloten toch om terug naar het hotel te gaan en daar nog even aan het zwembad te gaan liggen.

Na een paar keer plonzen en zonnen appte Tom het autoverhuurbedrijf dat de auto opgepikt kon worden. Ik kon blijven liggen aan het zwembad en Tom ging naar beneden. De man van de parking van het hotel waarschuwde Tom dat hij moest oppassen met rentalgasten. We zouden namelijk niet de eerste zijn die opgelicht zouden worden door een schadeclaim die niet door ons veroorzaakt is. Kan hij proberen zei Tom "ik heb de hele auto gefotografeerd en gefilmd dat we hem kregen". En ja hoor, bij het inleveren begon de man van de rental over schade aan de lip van de auto. Tom zei dat deze er al zat en pakte de foto erbij. "Oh oke" was het antwoord "dan is het goed". Verder waren er geen problemen dus de auto werd meegenomen.

Na nog even aan het zwembad gezeten te hebben besloten we om terug te gaan naar de kamer. Even opfrissen en de tassen in te pakken op ons gemak. Na nog een rondje gedaan te hebben in het stadje en een frietje scoren bij de Mac was het dan toch echt tijd om uit te checken. We zouden eigenlijk 23:00 opgehaald worden, maar dat we om 22:30 naar buiten liepen was onze chauffeur er al. Wel jammer dat onze dikke Mercedes nu een ford busje was geworden, maar het brengt ons waar we heen moeten.. Dubai Airport. Op naar ons volgende avontuur: Phuket Thailand! We zijn enorm moe, maar wat hebben we in deze korte tijd al veel mogen zien en beleven. Misschien tot ooit weer Dubai, het was geweldig!

1. Mama❤️:
    30 augustus 2022
    Hé mop wat een geweldig verslag weer op naar de volgende ❤️👍
  2. Oma:
    30 augustus 2022
    He lieverd weer mooi geschreven benieuwd naar je volgende verslag dikke kus.oma 🤩💋❤