Dag 9: Burn baby burn

4 september 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

We begonnen de dag met fietsen richting het ontbijtbuffet. Het was nog warmer dan de dagen ervoor. Zullen we er vandaag maar een echt chill dagje van maken? Het is tenslotte wel vakantie. Na het ontbijten rijden we naar ons huisje. Snel maar even zwemspullen aantrekken en dan richting het fun zwembad. Wanneer we daar aan komen zijn we alweer helemaal bezweet. Meteen maar een plons nemen. We zwemmen wat heen en weer en gaan een paar keer van de glijbaan. Gisteravond hebben we een slotje gekocht die aan de love bridge kan. Deze hangen we na het zwemmen op (net als vorig jaar in Curaçao).

IMG-20220905-WA0011 IMG-20220905-WA0009

Eigenlijk doen we de hele dag niet zo veel. We kijken filmpjes op onze telefoons en ik schrijf de blog. Vanavond willen we namelijk naar de stad en om daarna nog te schrijven zie ik niet echt zitten. Ook gaan we nog mooie schelpjes zoeken en krabben spotten. Een aantal uur verstrijkt op de bedjes als ik in 1x mijn been voel prikken en branden. Shit ik ben helemaal rood zeg ik tegen Tom. Ik ben helaas niet de enige. We zijn alle 2 vuurrood. Dit is de eerste dag sinds Dubai dat we nog geen regen hebben gehad en onze huidjes vinden dat blijkbaar niet heel chill. We liggen dan ook vol in de zon. We gaan opzoek naar een plekje in de schaduw. We spotten de perfecte plek in de schaduw.. alleen wanneer we er zitten zien we enorme duizend (misschien wel miljoen)poten. "Ik zit hier niet heel chill" zeg ik tegen Tom. Hij moet lachen.. "en jij wil de jungle in". Zullen we ergens anders zitten? We pakken weer de spullen en vinden een plaatsje half in de schaduw. We bedekken onze huid met de handdoek en eten een pizza.

IMG-20220905-WA0002 IMG-20220904-WA0010 Screenshot_20220905-211142

Rond een uur of 5 fietsen we terug richting ons huisje.. even de tassen dumpen en dan door naar het activity centre. Onze fietsen moesten namelijk terug ingeleverd zijn voor 6e. We besluiten daarvoor nog een extra rondje te doen door de straatjes achter het hotel. Poah we voelen de beentjes wel door gister. We hebben ze optijd terug gebracht en lopend gaan we terug naar ons huisje.

IMG-20220904-WA0009

We pakken snel onze backpacks in zodat we dat niet vanavond of morgenochtend hoeven te doen. Tegen 7e lopen we richting de longtailboot van Pan. Het is hoog tij dus de broeken moeten omhoog als we bij de boot zijn. We hebben wel echt een perfecte avond zo. Halverwege gooien we het sleuteltje van het slotje van vanmiddag in de zee. Het begint inmiddels een traditie te worden op vakantie. Na ongeveer een half uurtje komen we aan bij de stad. Waar we gister de kant op moesten springen lopen we nu met onze broek omhoog naar de kant. 22:30 roept Pan. Prima zien je dan.

IMG-20220905-WA0003

We lopen richting de reggae bar. We gaan nog even verkeerd, maar wanneer we het vragen tikt de man op de muur achter zich.. here here. Bijna in 1x goed gelopen!

Wanneer we er aankomen staat dat ze pas open gaan om 21:30.. oei dat is dan wel heel kort. We besluiten naar de andere kant te lopen waar strandjes zijn. Onderweg halen we wat vers fruit voor 50 baht. Op het strand beginnen ze net met alles klaar te zetten voor de vuurshow. We nemen een fanta en een cola en genieten van de show. Met stokken in de fik en vuurballen gooien ze heen en weer. We krijgen nog een kleine bui over ons heen, maar dat mag de pret niet drukken. Even voor 9e lopen we in 1x goed richting de reggae bar.. deze is nog steeds niet open en in het tentje ernaast eten een klein hapje (achteraf spijt want het was er totaal niet hygiënisch) en kijken een stukje van de f1 in een Engelse bar (waar ze ook eigenlijk allemaal voor Max waren).

IMG-20220905-WA0006 IMG-20220905-WA0005 IMG-20220905-WA0001

Om half 10 stappen we de bar in. Hier staat in het midden van de bar een grote vecht ring waar touristen tegen elkaar kunnen vechten (muay thai) en dan een gratis emmer drank krijgen. Wel alles in vriendelijke sfeer. Het is nog helemaal niet druk en er wordt een aantal keer gevraagd of wij willen... Ons niet bellen! Wij kijken liever. Als eerste gaan 2 Thaise mannen die dit echt als sport doen. Vervolgens gaan 2 toeristen. We genieten er enorm van. Doordat de f1 race nog niet afgelopen is en de toeristen nog niet veel gedronken hebben duurt het lang voordat de volgende toeristen de ring in stappen.. zullen we Pan appen dat we later willen? We kiezen voor 12 uur. De prijs van de boot wordt flink opgedreven, maar goed.. we hebben vakantie en we willen eigenlijk nog echt niet weg. Uiteindelijk gaat het behoorlijk vlot dat vooral mannen zich opgeven om te vechten (er zit genoeg drank in de man en de testosteron schiet dan blijkbaar omhoog) We joelen, klappen en vooral moeten we heel veel lachen. Het eenna laatste gevecht dat we zien is een kleinere jongen tegen een grote. De grote schopt op een gegeven moment tegen de kleinere zijn arm.. zijn arm uit de kom! Een scheidsrechter houdt de jongen vast en de andere trekt zn arm er weer in.. de jongen schreeuwt, de scheidsrechters geven geen kik.. dit zal vast wel vaker gebeuren. Eigenlijk willen we nog niet gaan, maar we kunnen moeilijk Pan appen dat we nog later willen..

IMG-20220905-WA0007 IMG-20220905-WA0000

We lopen door de straatjes terug en vinden weer in 1x de weg. Wanneer we aankomen bij de boot ligt Pan op precies dezelfde plek als waar wij hem gedag zeiden.. hij heeft al die tijd op ons gewacht. We springen in de boot en varen richting ons hotel. We zien geen hand voor ogen en maken er maar wat grapjes om. Komt vast wel goed. Na een tijdje arriveren we bij ons hotel. Een bewaker schijnt vriendelijk met zijn zaklamp voor onze voeten zodat we via de zee, het strand en vervolgens de kant op kunnen. We horen allemaal dieren als we terug lopen. Wat waren we uit he zeggen we tegen elkaar als we ons huisje binnenstappen. Ik ben wel moe zegt Tom, maar had ook wel langer willen blijven.. ik ben het helemaal met hem eens. Morgen wekkertje 9 uur? Ja, dan kunnen we ontbijten en de laatste dingen pakken. Morgen vertrekken we alweer naar onze laatste bestemming Tup kaek in Krabi. Benieuwd wat ons dan weer brengt.

1. Mama❤️:
    5 september 2022
    Valt mij toch een beetje tegen hoor dat Tom de ring niet is ingegaan 😂😂😂😂💪bij jullie boottocht dacht ik eerst dat de verlichting van de camera uit stond zo donker 🙈😂😂op naar jullie nieuwe bestemming ben heel benieuwd ❤️💋😘
  2. Han:
    5 september 2022
    Hoe kan iemand ook niet voor Max zijn???
    Leuke avonturen (avond uren) weer!
    Ik ben benieuwd naar de volgende.