Dag 10: naar onze laatste bestemming

5 september 2022 - Nong Thale, Thailand

We stonden rond 9 op want we moesten nog ontbijten en daarna de laatste spullen pakken. Onze fietsen hadden we de dag ervoor al ingeleverd dus we moesten dit keer weer lopen. Aangekomen bij ons ontbijtbuffet zien we mensen in een groepje staan en ergens naar kijken. Wij zijn "niet nieuwsgierig" dus gaan erbij staan en zien een enorme varaan (achteraf blijkt de naam water monitor te zijn). We zijn grote leguanen gewend uit Curaçao, maar deze is enorm! Groter dan zowel ik als Tom. Brr snel een filmpje maken en door want we weten dat leguanen ook snel kunnen lopen dus dan zal deze dat ook wel kunnen. We eten ons ontbijtje en wanneer het op is kijken we nog even om het hoekje.. gelukkig hij is weg.

Screenshot_20220906-224332

We pakken nog even de laatste spullen en wanneer we net klaar zijn staat iemand van het hotel klaar met een karretje om onze tassen te halen. Zelf lopen we nog even een rondje en gaan dan naar de balie. We betalen de rekening (die ons meeviel) en gaan nog even bij het koffietentje zitten. We delen een caramel frappuccino en chillen nog even. We moesten om 11 uur uitchecken en pas om 2 uur worden we gehaald. We hebben het warm dus besluiten nog even een stukje door de zee te lopen. We zien aan het einde van het hotel dat het daar laag tij is en gaan daar langs. Tussen de rotsen spotten we wat krabben en in het lage water nog wat visjes. Ook zetten we camera op een rots en maken nog wat fotos van ons. Wanneer we teruglopen is het alweer bijna tijd om te gaan.

IMG-20220906-WA0013 IMG-20220906-WA0016IMG-20220906-WA0018~2

IMG-20220906-WA0015IMG-20220906-WA0014IMG-20220906-WA0017IMG-20220906-WA0010IMG-20220906-WA0012

Via een bootje worden we met meerdere gasten geduwd naar de speedboot door iemand van het hotel. Deze man staat tot zijn middel in de zee en eigenlijk schamen we ons daar wel een beetje voor. De avond ervoor liepen we nog, zonder moeite, gewoon met de broekspijpen omhoog door het water. We bedanken de man vriendelijk en stappen aan boort. We hebben alle 2 een anti zeeziek pilletje genomen, maar Tom heeft wel last van wat misselijkheid.

IMG-20220906-WA0020 IMG-20220906-WA0019

Na de boot tocht van minder dan een uurtje arriveren we aan de marina van Krabi. Met nog 2 andere Nederlanders stappen we in een busje. Zij gaan een stop eerder eruit.. wij rijden door. We komen aan in Tup Kaek. Eerst schrikken we nog een beetje.. het busje rijdt achteruit een terrein op, maar we zien niks. Onze tassen worden uitgeladen en we kijken vragend naar de chauffeur: "here?" Yes, yes! Uuh okay.. er komt iemand het hoekje omgelopen en neemt ons mee. Dit hotel heeft blijkbaar zijn receptie aan de achterkant van het hotel zitten, aan het strand. Wanneer we binnenstappen zijn we gerustgesteld.. voor even.. het ziet er prima uit. We krijgen een uitleg over de kamer, het restaurant en het hotel. Vervolgens worden we weer meegenomen door een golfkarretje met onze tassen.. tweede schrik.. de helft van het hotel wordt verbouwd waardoor we een beetje een vage bouwplaats/hal doorlopen aan de voorzijde voor de kamer. We stoppen voor de deur. Ik kijk Tom even vragend aan wat we nou moeten.. maar wanneer we onze kamer binnenlopen zijn we blij. De badkamer is mooi en groot met een soort raampje naar de slaapkamer. En wanneer we de schuifdeuren van de kamer openen hebben we een eigen plateau met 2 ligbedden aan het zwembad.

IMG-20220906-WA0008 IMG-20220906-WA0007 IMG-20220906-WA0023 IMG-20220906-WA0022 IMG-20220906-WA0003

We trekken onze zwemkleding aan en nemen een plons.. heerlijk zo aan je eigen kamer! Eten in de buurt, drinken, even de airco in als het te warm wordt en gewoon lekker je eigen wc.. klinkt stom, maar ik vind zwembadwc's altijd een beetje viezig.

Halverwege de dag val ik op het ligbedje in slaap. Wanneer Tom me wakker maakt is het alweer tijd om op te frissen en ons klaar te maken voor het avondeten. We kiezen voor het restaurant van het hotel. We eten weer een pasta en nemen ijs toe. Het restaurant is heel schattig gelegen aan Tup Kaek beach en ze hebben allemaal lampjes in de bomen gedaan. Wel vragen we ons af hoe ze dat doen als het regent want het restaurant is gewoon in de openlucht.

IMG-20220906-WA0005 IMG-20220906-WA0004 IMG-20220906-WA0006

We hebben nog geen scooter geregeld en er is hier niet veel te doen dus we besluiten terug naar de kamer te gaan. Nadat ik de blog af heb vraag ik aan Tom of we een film zullen gaan kijken. Ik heb mijn laptop mee en we kiezen me time als film uit. De snacks die we gekocht hebben in Dubai worden eindelijk opgegeten en we plannen om morgen (als we een scooter hebben) naar de 7 eleven te gaan om drinken en snacks te halen. Dat is wel handig, ook omdat we aan ons huisje ons zwembad hebben dus dan hoeven we overdag helemaal onze casa niet te verlaten. Wanneer de film afgelopen is zijn we moe. We doen de lichten uit en gaan lekker slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama❤️:
    6 september 2022
    Hotel ziet er heel mooi uit hoor 👍hopelijk de omgeving ook veel plezier jullie laatste dagen ❤️😘
  2. Sara Ruitenbeek:
    6 september 2022
    Lekker genieten lieverds 🥰🥰🫶🫶
    Prachtige verhalen en foto’s 😍😍
  3. Oma:
    7 september 2022
    Het is weer heel mooi daar geniet nog maar samen ĺievers kus oma 💋💋