Dag 2: Ter land, ter zee en in de lucht

28 augustus 2022 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vanochtend ging alweer vroeg de wekker want we gaan Jetskiën. Na bijna 12 uur te hebben geslapen (we waren een beetje moe) stonden we rond half 8 in de buffetruimte van het hotel en die is behoorlijk groot. Tom had chocolade croissants en ei en ik zat lekker aan de yoghurt met vers fruit. Nog snel even naar de kamer om onze spulletjes te pakken en meteen door naar de voorzijde van het hotel. Hier is vallet parking heel normaal, dus daar maken we ook gebruik van. We hoeven alleen ons kaartje aan de chauffeur te geven en hij gaat met ons bewaarde sleutel naar de garage om onze auto op te halen. Deze wordt dan voor gereden, de deuren voor je geopend en off we go! Ondanks dat het een wirwar aan wegen is, van soms wel 7 banen, rijden we in 1x goed naar Popeye jetski.

Daar aangekomen kunnen we de auto gratis parkeren en vrijwel meteen ons klaar maken voor de tour. Andere touristen zitten al klaar op de jetski's om te gaan, maar wij moeten nog even wachten. Nu hebben wij een snellere jetski uitgekozen van 260 pk en hebben wij speakers erop zitten zodat we onze eigen muziek kunnen afspelen. Ook blijkt dat de rest een 60 min tour hebben geboekt en wij 90 min. Onze jetski is er na een aantal minuten en wanneer de groep vertrekt blijkt dat wij alleen zijn met een andere gids. Wat een mazzel hebben we, wij krijgen een prive tour! We mogen de haven uit geen gas geven en Tom kreeg al aan de kant te horen dat hij VERY SLOWLY met het hendeltje gas moet geven omdat anders madame (ik dus) will fly in the water. Ik waarschuw Tom dat ik zijn zwemvest zo goed vast hou dat als ik eraf ga, hij mee gaat.. en eerlijk hij heeft het heel goed gedaan. Wanneer we de haven uit zijn is het tijd om te gassen. Wat een kracht heeft zo'n ding. We varen eerst naar de Atlantis aan de palm. Onderweg en tijdens de stop wordt er door onze gids gefilmd en fotos van ons gemaakt. Vervolgens gaan we door naar de Burj al Arab en de skyline van Dubai. We zijn blij dat we de ochtend gekozen hadden want het is, en niet het warmste van de dag, en de golven vallen nog mee. Terug in de haven bedanken we onze gids en stappen we terug in onze snikhete auto.

IMG_20220828_234058_044 IMG_20220828_234058_413 IMG_20220828_234058_474

We besloten om even lekker aan het zwembad van het hotel te liggen en wat te eten. We merken wel dat door de hitte onze ogen groter zijn dan onze maag want we hebben, op het chocolade croissantje van gister, niks helemaal op gekregen. Na een paar uurtjes aan het zwembad te hebben gelegen gingen we even online gekeken of we nog wat konden doen. De planning was gemaakt en we gingen even snel douchen en omkleden.

IMG-20220829-WA0010

Eerste stop the frame. The frame is een groot gouden gebouw dat lijkt op een fotolijstje zonder glas in het midden. Je kan met de (glazen!) Lift naar boven en eenmaal daar aangekomen zie je aan de ene kant oud, en aan de andere kant nieuw Dubai. Je loopt als het ware door de bovenkant van het fotolijstje waarbij het pad van mat glas is, maar wanneer je erop stapt het in een keer helder glas wordt. Na wat fotos en filmpjes maken gaan we door met de lift naar beneden naar onze volgende stop: een verlaten brug waar we fotos kunnen maken van onze auto.

IMG_0312_122520 Screenshot_20220829-162454 IMG_0332

De weg er naar toe klopt niet helemaal. De routeplanner geeft rotondes aan, maar we rijden op snelwegen. We kunnen steeds niet afslaan waardoor we best wel een stuk om moeten rijden. We willen eigenlijk nog naar de skyview, maar dat wordt kiele-kiele. Snel wat fotos maken en weer door.

IMG-20220829-WA0011 IMG-20220829-WA0009 IMG-20220829-WA0012

Eindstand: skyview niet gered.. er blijken 2 skyviews te zijn. Die waar wij naartoe willen en een hotel.. je raadt het al.. wij stonden bij het hotel.. jammer, maar op naar onze laatste stop: Topgolf Dubai.

Een 3 verdieping hoog gebouw met allemaal hokjes waar je vanuit een balletje kan slaan. Dit allemaal midden in een enorme golfbaan, midden in de stad. We krijgen een uitleg en kunnen beginnen. Tom slaat al aardig goed, ik daarin tegen; de ene keer raak ik geen bal de andere keer midden in de roos.. soms moet je geluk hebben. We hebben een uur de baan en eten en drinken ondertussen wat. Een echte aanrader voor als je ooit in Dubai bent! Na een uurtje zijn we best wel kapot, dat wordt spierpijn morgen!

image00006 image00008

Na de auto weer afgegeven te hebben in het hotel besluiten we nog een avondwandeling te maken. We kijken onze ogen uit! Wat een autos. De meest dikke bakken rijden heen en weer (en soms meerdere keren om te showen). We eten nog een ijsje en besluiten om vervolgens nog even op de kamer te gaan chillen. Het is inmiddels alweer half 1 als we besluiten om het licht uit te doen. Wat een onwijs leuke dag hebben we weer gehad!

image00004 IMG-20220829-WA0007 IMG-20220829-WA0008

1. Mama❤️:
    29 augustus 2022
    Wat een avontuur geweldig alsof ik er midden in zit👍❤️😘