Dag 5: Rette-ke-tet waterpret!

31 augustus 2022 - Kata Beach, Thailand

We worden voor het eerst wakker in Phuket. We zijn de vorige avond betijds naar bed gegaan, maar we hebben toch tot de ochtend door kunnen slapen zonder extreem vroeg wakker te worden. We kleden ons langzaam aan en nemen de lift naar beneden. Wat zijn er weinig gasten voor dit enorme hotel! We pakken ons eten en lopen met het dienblad naar buiten. Met uitzicht op de zee en de hoge golven eten we ons ontbijt op en drinken we onze koffie. Na alle spullen ingepakt te hebben nemen we de lift weer naar beneden naar de lobby. We besluiten om aan de receptie te vragen waar we een scooter kunnen huren. Meteen komt ze met een blaadje aan waar verschillende scooters op staan. You choooose. Tom kiest (natuurlijk) weer de snelste. 150cc. Met een kwartiertje komt de scootermevrouw aangereden. We vullen de formulieren in en we maken fotos van de scooter, neeee ook hier laten we ons niet oplichten. We doen onze helmen op die wel wat weg hebben van onze oosterburen en sjeesen (links) door de straatjes van Phuket. We hebben Tom zijn mobiel als navigatie. Ongeveer een half uur rijden naar Andamanda waterpark. We hebben geen telefoonhouder dus ik hou Tom met 1 arm vast en met de ander hou ik de telefoon vast ter hoogte van Tom zijn borst. Zo hoeft hij alleen maar af en toe zijn hoofd naar beneden te doen om de weg te zien.

IMG-20220901-WA0012 IMG-20220901-WA0013

Onderweg zien wij veel ander verkeer, eetkraampjes en winkeltjes (onderandere waar zij gasolina in glazen flessen verkopen). Mijn arm begint te verzuren dus ik besluit om de weg door te geven. Tom roept: "moeten we links of rechts?" Uhm rechtdoor. "Er is geen rechtdoor, je moet naar het plaatje kijken" ik heb letterlijk geen idee.. Tom gaat rechts.. ik denk het zal wel en besluit om toch maar weer de mobiel aan zijn borst te houden. Het was nog 20 min rijden stond er.. het duurt wel heel lang zeggen we nog tegen elkaar. "Misschien omdat we berg op en af gaan" komen we tot de conclusie en vervolgen de weg.

Je ziet bijna iedereen zonder helm rijden, maar dit moet wel zei de verhuurster "or else biiiiiiig ticket". Gelukkig zijn we niet eigenwijs geweest want we rijden zo een fuik in meerdere agenten in officiële uniformen. "Control! Please show drivers license". Tom pakt eerst zijn echte rijbewijs, no not good. We pakken het internationaal rijbewijs. "Yes, only show this here in Thailand". Gelukkig hadden we ons in Nederland verdiept in brommer rijden in Thailand. Je hebt namelijk een internationaal rijbewijs nodig van de ANWB (een papiertje met pasfoto en geschreven gegevens) anders loop je de kans op een boete. Ook ben je voor de verzekering niet gedekt als je niet je motorrijbewijs hebt omdat het 150cc heeft. Alles is goed dus we mogen door. Bij het stoplicht vraag ik aan Tom hoelang het nog is.. HUH nog steeds 20 minuten! Hoe dan?! We komen erachter dat om de een of andere reden de navigatie al de hele tijd stil staat. "Waar zijn we dan nu in godsnaam?" We starten de navigatie een aantal keer opnieuw op en dan pakt hij hem.. nog 5 minuten. We zijn gewoon helemaal goed gereden op goed geluk! Al snel zien we het park en rijden de parkeerplaats op. We krijgen een tascontrole en lopen dan richting de ticket balie. We hoeven maar de prijs van 1 persoon te betalen en kunnen geld op een polsbandje zetten zodat je daarmee eten en drinken kan kopen.

We zijn verschillende glijbanen in geweest van gewone glijbanen tot meerdere persoonsbanden met best wel stijle dalingen. Ook zijn we van glijbanen gegaan met een soort matje die je voor je moest houden en zo gleed je op je buik naar beneden. We hebben ons goed vermaakt want we hebben er toch een volle dag gespendeerd.

IMG-20220901-WA0016 IMG-20220901-WA0014IMG-20220901-WA0009IMG-20220901-WA0011

IMG-20220901-WA0067 IMG-20220901-WA0010

We hebben alweer een beetje honger als we op de brommer stappen. Toch nog maar even langs het Harry Potter cafe gaan wat we hebben gezien op tiktok? Het is maar een kwartiertje. We sjeesen verder. Het is leuk, maar ook wel een beetje overhyped. Er staan een aantal dingen in de etalage wat met Harry Potter te maken heeft, maar ook veel random spooky dingen. We drinken een butterbeer (wel van Harry Potter) en hebben een heerlijke macaron en een stuk cheesecake. Onze buikjes zijn weer gevuld en we kunnen door.

IMG-20220901-WA0006 IMG-20220901-WA0018 IMG-20220901-WA0004 IMG-20220901-WA0017

Onderweg stopt de navigatie er weer mee waardoor we 2x te ver doorrijden, maar we hebben het gered. We gaan snel even douchen en besluiten dan om een Thaise massage te nemen en een voetmassage. Het is tegenover ons hotel dus we zijn er zo.

Eerst worden onze voeten gewassen en daarna worden we meegenomen een paar trappen naar boven. Er staan 2 massagetafels we mogen erop liggen. Nu heb ik al een aantal keer een Thaise massage gehad (zowel hier in Nederland als in Thailand) en ik weet ook wel dat het pittig kan zijn, maar man man man dit was bijna een marteling. Tom is erna helemaal in shock." Ze ging op me liggen en duwen met een hoofd naar mijn tenen.. dat gaat niet!" "En toen haar voet in mijn lies en duwen.. dat gaat ook niet" ik kan eigenlijk alleen maar beamen dat deze echt vrij heftig was. Maar heel eerlijk heb ik dit jaar ook geen massage gehad, terwijl ik normaal elke maand ging.. "misschien hebben we het te lang niet gehad en is het daarom zo heftig".

*Spoiler alert: het was echt gewoon te heftig. De volgende dag waren de duim afdrukken van de mevrouw zichtbaar in mijn been dmv blauwe plekken*

Na de massage hebben toch nog honger en besluiten nog een hapje te eten bij het enige restaurantje dat nog open is. Ik een pasta carbonara (ja ja ook thuis eten we dat bijna elke week) en Tom een cordon bleu. Alle 2 waren echt heel lekker. We sluiten de avond af met 2 potjes poolen. Eindstand 1-1 (eerlijk,, met een beetje valsspelen van mij). We lopen terug naar ons hotel waar we rond half 1 de lichten uitdoen. Was weer een top dagje!

IMG-20220901-WA0027 IMG-20220901-WA0023

1. Mama❤️:
    1 september 2022
    Bij jullie volgende massage even vragen of zij rustig aan willen doen 😂😂was weer een prachtig verslag mop alsof ik er weer zelf bij was👍❤️💋😘
  2. Han:
    1 september 2022
    Wat een geweldige avonturen beleven jullie! Blij dat wij er ook deelgenoten van mogen zijn. Op naar de volgende!!!
    Heel veel plezier nog ❤️
  3. Oma:
    2 september 2022
    Was niets voor oma zo'n massage 😆😆😆nou,lieverds veel plezier bij jullie nieuwe be stemmig kus oma ❤💋🤩