Dag 6: laatste volle dag in Phuket

1 september 2022 - Kata Beach, Thailand

We staan langzaam om rond een uurtje of 9. Om 11:00 wordt de scooter weer opgehaald dus we kunnen rustig aan doen. We nemen eigenlijk het zelfde als de dag ervoor. Tom een geroosterd broodje met ei en ik neem er nog wat yoghurt bij. Het weer voelt heel klam aan. Zal het straks weer gaan regenen? Nadat we in de kamer ons hebben opgefrist lopen we met de brommersleutel in onze hand naar beneden. Niet lang na ons arriveert de mevrouw. Ze bekijkt de brommer vluchtig en vraagt of we getankt hebben. Alles is goed dus we krijgen onze borg van 3.000 baht terug.

We lopen weer terug richtingen het strand. We liggen ongeveer een half uurtje op ons bedje als de lucht grauw begint te worden.. "het gaat zo regenen" zegt Tom. En ja hoor nog geen paar minuten later voelen we de eerste spettertjes. Snel graaien we alles bijelkaar en lopen naar de bar van het zwembad, wat overdekt is. We bestellen een colaatje en zien hoe de spetters veranderen in steeds groter druppels. Uiteindelijk is het gewoon alsof iemand een douche open heeft gedraait in de lucht. Met bakken komt het naar beneden. Het fijne is dat het wel iets afkoelt, maar niet koud wordt. We zitten nog gewoon lekker in onze zwemkleding. Wanneer het na ongeveer 20 minuten minder wordt lopen we weer naar ons bedje. Het miezert wel nog steeds licht dus we besluiten de zee in te gaan. Zo merken we niet dat het regent. Na een beetje kloten in de zee bedenken we dat een duikbrilletje wel handig is aangezien ik lenzen draag. We kleden ons aan en lopen naar het winkeltje achter het hotel. Tom kiest een zwarte en ik een roze. We gaan ze meteen uitproberen in de zee. Het ziet er niet uit, maar als ik nu een golf terecht kom is er niks aan de hand. Een top plan!

IMG-20220902-WA0052 IMG-20220902-WA0053 IMG-20220902-WA0055

Op een gegeven moment krijgen we wel een beetje honger en dorst en gaan naar het restaurant aan het hotel. We besluiten om eten te delen. Het wordt een pizza Parma, een variatie van satestokjes en kleine loempias. De eerste avond spraken we al met de man die ons bediende en vroegen nu aan hem of we iets van boards kunnen huren bij de surftentjes. Hij wijst er 2 aan die goed zijn. Ook vertellen we hem van ons plan om nog een scooter te huren en naar patong, bangla road te rijden. Ze ogen worden groot. "Oooh mister soo niceeee!" "You gonna like!" Ik begin al te lachen want ik snap meteen wat hij bedoelt. Tom kijkt hem vragend aan. "Sooo many strippers mister" en maakt bewegingen of hij zelf aan het paaldansen is met een denkbeeldige paal. We moeten lachen, maar ondertussen zegt Tom zacht tegen mij "je blijft wel in mijn buurt he".

IMG-20220902-WA0066 IMG-20220902-WA0064 IMG-20220902-WA0065

Na het eten lopen we eerst naar de receptie om nog een brommer te regelen en vervolgens het strand op naar 1 van de tentjes die ons aangeraden werd. We kunnen 2 bodyboards huren voor 200 baht per stuk voor een uur.

Tom legt mij uit hoe het moet en binnen de kortste keren schieten we mee met de golven. We hadden helaas niet de GoPro mee dus ik heb geen fotos, maar het was zo leuk! De golven waren nog steeds best wel pittig dus we hebben ons goed kunnen vermaken. We hadden geen horloge om en een klok zagen we niet dus echt goed de tijd bijhouden konden we niet. Op een gegeven moment waren we echt kapot dus besloten een laatste golf te pakken richting het strand. We brengen de boards terug en Tom vraagt hoelang het eigenlijk was. De man laat zien dat hij ook geen klok  had en zegt "i think almost an hour" en moet daarbij lachen. Kennelijk vond het allemaal ook wel prima. Na nog even bijkomen op het strandbedje gaan we ons klaar maken om naar patong te rijden.

Waneer we op de brommer stappen stopt de navigatie er vrijwel direct mee, maar gek genoeg kennen we al een beetje de weg, we moeten alleen bangla road zien te vinden. Na een tijdje schiet de navigatie aan. We zijn iets te ver gereden, maar zijn er eigenlijk vrij vlot. We parkeren onze brommer en horen al meteen het gedreun van de muziek. Je kan het zien als een enorme strip in bijv. Spanje, maar dan 10x erger. Vrijwel meteen wordt er naar Tom geroepen. "Pingpong showww, you come!" (En nee, dat is niet een wedstrijd pingpong/tafeltennis die je kan bekijken.) Ook wordt drank en drugs hier volop aangeboden. Links en rechts zien we strippers, schaars geklede dames, vunzige bordjes en heel veel lichten van clubs en vooral horen we veel geschreeuw en hard muziek. Tom voelt zich niet helemaal op zijn gemak. We lopen er overheen en vervolgens ook weer erover heen terug. Wanneer je in Phuket bent moet je dit gewoon gezien hebben, maar we zijn blij dat ons hotel niet hier ligt.

IMG-20220902-WA0069 IMG-20220902-WA0071

Na nog een markt over te zijn gegaan, waar we een heerlijk vers mangosapje drinken en souvenirs bekijken zijn we er eigenlijk wel weer klaar mee. We lopen terug naar onze brommer. Weer doet de navigatie het niet, maar we weten in 1x de weg. We besluiten om bij hetzelfde tentje als gister te eten en vlak voor er zijn doet de navigatie het weer. Stom ding! Er is live muziek en het eten is er goed. We willen eigenlijk nog een potje poolen, maar de tafel is bezet. Net als we besluiten om te vertrekken begint het weer te regenen. We doen nog even een sigaretje en wanneer de regen iets minder lijkt te worden rennen we snel naar de brommer. Het is maar een paar meter naar het hotel dus we zijn er zo. Wel zijn we zeiknat als we aankomen. Misschien was het maar goed dat de pooltafel bezet was want morgen vertrekken we naar Koh Phi Phi en we moeten nog pakken. Met een muziekje aan op de achtergrond is het eigenlijk zo gepiept. We gaan in bed liggen. Tom kijkt nog even wat Youtube en ik typ onze blog. Wanneer ik klaar ben met typen is het alweer tegen 1en. Dat wordt wat morgen opstaan! Wanneer ik het licht uit doe realiseer ik in 1x hoe snel de vakantie nu gaat. Time flies when youre having fun.. maar het hoeft nou ook weer niet zo snel te gaan hoor!

1. Mama❤️:
    2 september 2022
    😂😂Die Tom begrijp het wel hoor zo ongemakkelijk zou het ook niet durven zo'n tent in gaan 🙈
  2. Oma:
    2 september 2022
    Wat spannend in zo een tent gelukkig weer gezond er uit we leven met jullie mee weer mooi geschreven benieuwd naar morgen Tom past wel goed op je dikke kus voor jullie samen 💋💋
  3. Han:
    3 september 2022
    Weer een heerlijk te lezen stukje. Zelfs hier is de sfeer van de landen heel goed te proeven.
    Nog een heel fijne vakantie, toppers!