Dag 7: van Phuket naar Koh Phi Phi

2 september 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Wanneer de wekker gaat liggen we nog veelste lekker. We besluiten te snoozen, en nog een keer en nog een keer. Nog half in slaap vraag ik aan Tom of we het ontbijt zullen skippen en straks wat ontbijt te halen in het restaurantje aan de overkant van straat. Mmhhh hoor ik rechts van mij. Ik ga er vanuit dat het een ja is en zet de wekker om kwart over 10. Voor ons gevoel veelste snel gaat de wekker alweer. We moeten er nu echt uit want we moeten nog wat eten en voor 12e moet de brommer ingeleverd worden, de restantjes ingepakt worden en moeten we uitchecken. We besluiten om eerst een ontbijtje te scoren. Het duurt dan wel even, maar het ontbijt ziet eruit om door een ringetje te halen. Tom heeft gekozen voor een croissant met ham, kaas en ei. Ik voor toast met gerookte zalm, avocado en ei. Allebij onze bordjes zijn gedecoreerd met bloemetjes.

IMG-20220902-WA0007 IMG-20220902-WA0006

Doordat we er zolang op moesten wachten moeten we rennend terug naar het hotel. De vrouwen van de brommer stonden er al.. sorry we zijn een beetje laat! Ik ga snel de sleutel uit de kamer halen en op de terugweg snel langs de incheck balie om te zeggen dat we er echt zo aankomen om uit te checken. Dit alles was al over 12e. Na een check wordt de brommer goedgekeurd. 1 van de vrouwen vraagt of we nog getankt hebben. Tom legt uit dat we alleen even naar Patong zijn geweest en dat de tank nog op vol staat. Oke, no problem en we krijgen onze 2.000 baht terug.

Snel naar boven. We gooien alles in de backpack van Tom die nog open stond en haasten ons naar beneden. We hadden alleen een kleine rekening openstaan van een paar drankjes dus ook dat was zo geregeld. Wanneer we net weer naar de stoel met onze tassen willen lopen komt onze chauffeur er al aan. We worden naar het busje begeleid en terwijl wij instappen worden onze tassen ingeladen. We rijden dezelfde weg als naar het waterpark en de fuik van de politie staat op dezelfde plek. We proberen het te filmen, maar het lukt niet helemaal.

IMG-20220902-WA0010

Na een tijdje arriveren we bij de marina. Onze tassen worden in een karretje gedaan en we worden een ruimte in begeleid. Het blijkt allemaal van ons volgende hotel. We mogen koffie en thee pakken en ook een hele koelkast staat gevuld met allemaal soorten frisdrank. Met een drankje in de hand wachten we ongeveer een uurtje. Ik vraag aan de mevrouw of de zee rustig is aangezien de dag ervoor de man van de surfborden vertelde dat er storm zou komen. Het blijkt heel rustig te zijn. Toch voor de zekerheid maar even een anti zeeziek pilletje pakken uit het potje. Na ongeveer een uurtje kunnen we gaan. Wanneer we de boot opstappen krijgen we een zwemvest aan. Deze is zo groot dat Tom grapt: "je verzuipt eerder hierin dan in de zee". Onderweg genieten we aan de voorzijde van het uitzicht en af en toe gaan we toch wel flink op en neer, maar we worden niet ziek. Na ongeveer een uurtje arriveren we bij Saii hotel op Koh Phi Phi.

IMG-20220902-WA0045 IMG-20220902-WA0018 IMG-20220902-WA0028 IMG-20220902-WA0034

Via een steigertje van houten tafels stappen we op het witte zand. We worden vriendelijk welkom geheten en 2 dames staan muziek te maken en te zingen. De zon schijnt goed dus we lopen meteen door naar de open lobby. We krijgen een ananas/kokos drankje en een gekoeld doekje en ondertussen worden we ingeschreven. Ze vragen ons een app te downloaden die je activeert met een QRcode aan je sleutel. Zo kan je van alles aanvragen en vinden mbt het hotel. Nadat we dat gedaan hebben brengt een golfkarretje ons naar ons huisje.

IMG-20220902-WA0039 IMG-20220902-WA0012

Wat ziet het er allemaal leuk uit! De douche is niet normaal groot en het is allemaal netjes. Hier kunnen we wel 3 nachten vertoeven. Na alles weer neergegooid te hebben besluiten we om nog even wat zonuurtjes te pakken bij het "fun" zwembad. Poah zeggen we tegen elkaar.. best wel een stuk lopen he! We nemen meteen een plons en gaan het een beetje verkennen. Er is een klein glijbaantje, een koele jacuzzi en een bar in het water. We nemen een lekker drankje. Tom een mango shake en ik een aardbeien milkshake. Wat hebben we het toch slecht he.

IMG-20220903-WA0027 IMG-20220903-WA0029IMG-20220903-WA0028

Wanneer we een sigaretje gaan roken op het strand zien we een schelpje lopen. We pakken het op en er zit een krabbetje in die het niet zo leuk vindt, dus Tom zet hem snel terug. Ook zien we een duizendpoot en een kikker net zo groot als het topje van mijn pink (erg klein dus). We merken al dat we ons meer in de natuur bevinden dan ons hotel in Phuket, maar dat maakt het eigenlijk juist leuker.

Screenshot_20220903-211025~2

Wanneer we terug gaan naar ons huisje zien we toeristen rijden op fietsen. Dat moeten wij ook hebben! Wanneer Tom het vraagt in de app zijn ze helaas allemaal al verhuurd. Morgen maar weer proberen! Na even opfrissen gaan we naar het grootste restaurant van ons hotel. We worden naar onze tafel begeleid en krijgen een broodje. Dit keer besteld Tom carbonara en ik een Thais gerecht met biefstuk en oestersaus. Het is werkelijk heerlijk. Eigenlijk zitten we vol, maar de crème brulee in een kokosnoot moeten we proberen, we besluiten hem te delen en dat was maar beter ook. We knappen bijna als we teruglopen, maar we willen nog even kijken in het straatje achter ons hotel. Er zijn vooral veel barretjes en massagesalons, maar ik heb het meeste aandacht voor de vele katten. Aan het einde van een straatje loopt een pad naar een brug. We steken deze over en komen aan de rand van de "bewoonde wereld" we horen heel veel krekels, kikkers en andere dierengeluiden. Na even geluisterd te hebben besluiten we toch maar terug te lopen want we zijn onze deet vergeten op te doen. Wanneer we terug zijn in de kamer chillen we nog even en gaan dan weer lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag!

IMG-20220903-WA0024 IMG-20220903-WA0036 IMG-20220903-WA0035

1. Mama❤️:
    3 september 2022
    Natuurlijk weer super leuk geschreven en dat eten ziet er bijzonder goed uit het is trouwens weer alsof ik er een beetje zelf bij ben👍jullie beginnen er al behoorlijk bruin uit te zien jaloers😂😂😂❤️💋
  2. Han:
    3 september 2022
    Zo heerlijk om jullie reis op deze manier mee te beleven; het is net alsof wij er ook een beetje bij zijn.